SZÍNHÁZI KOMMUNIKÁCIÓ

OSZTÁLYVEZETŐ: Veszprémi Judit

OKTATÓK: Bíró Árpád, Csáki Judit, Helyes Georgina, Várkonyi Judit, Veszprémi Judit

Képzésünk során gyakorlati szakemberek segítségével sajátíthatják el a színházi kommunikáció alapjait. Mivel a képzés oktatói gyakorlati szakemberek, ezért a gyakorlati példákra, a munka során felmerülő hétköznapi problémák megoldására fektetjük a hangsúlyt. Az oktatókon kívül a hallgatók sok vendéggel is találkoznak, akik már a szakmában dolgozó szakemberek.

A féléves képzés célja olyan kommunikációs szakemberek képzése, akik színházi területen tudnak elhelyezkedni, de megállják helyüket úgy a civil, mint az állami szféra kulturális intézményeiben is. Az oktatás gyakorlati, minden óra anyagához gyakorlati példákat hozunk, és esetfeladatokat kell megoldani. A képzést elvégző hallgató nem csak sajtóközleményt tud majd írni, de sajtólistával, átfogó digitális ismeretekkel (pl. Canva, Google forms, CapCut, Jegyprogramok…stb.) rendelkezik majd, szakszerűen be tud állítani közösségi média hirdetéseket, megtanul összevágni egy promóciós videóanyagot, és megtanulja kezelni a Tiktokot is.

A tanórákon kívül igény szerint szerkesztőségi látogatásokon is részt veszünk majd (Telex, Rtl…stb.), illetve színházakba is elmegyünk és találkozhatnak az ott dolgozó kommunikációsokkal. Nagy hangsúlyt fektetünk arra is, hogy a diákok megtanuljanak vitázni, érvelni, hitelesen megszólalni megbeszéléseken. Foglalkozunk az etikus marketinggel és az etikus sajtóval is, ennek erkölcsi kérdéseivel.

A diákok részt vehetnek a Freeszfe közösségi életében, kommunikációs munkáiban, rendezvényeinek szervezésében, de ez nem elvárás.

TANTÁRGYAK:

  • Fogalmak: PR, marketing, branding, kulturális marketing
  • Márkaépítés a kulturális szektorban: branding folyamat lépései, kulturális termékhagyma fogalma
  • Célcsoport: szegmentációs lehetőségek, generációs marketing, közönségkutatások
  • Arculat, imázs
  • Marketingeszközök, marketingmix: ATL, BTL, TTL
  • ATL eszközök: szórólap, plakát, nyomdai előkészítési kérdések
  • BTL  eszközök: digitális platformok
  • Marketing funnel – 1. Az érdeklődés felkeltésének lehetőségei
  • Marketing funnel 2: Érdeklődés – megfontolás – szándék
  • E-mail marketing: Mailchimp
  • Hirdetés a Metán
  • Adatkezelési kérdések
  • Marketing funnel 3: Vásárlás. Árképzés, értékesítési felületek, vásárlói élmény
  • Értékesítési platformok, funkciók:
  •  Marketing funnel 4: Hűség és ajánlás. Mecenatúra, hűségprogramok jelentősége
  • A hatékonyság mérésének eszközei: sajtófigyelés, értékelések mérése, versenytárselemzés 
  • Látogatás szerkesztőségekbe és színházakba
  • a színház működése
  • milyen típusú színházak vannak Magyarországon
  • próbafajták, hogy készül egy előadás, próbatábla, együtt dolgozás más tárakkal
  • mit csinál a sajtós, kommunikációs, marketinges?
  • sajtóorgánumok Magyarországon
  • sajtólista és sajtóközlemény
  • a közösségi média története
  • milyen tartalmakat érdemes a közösségi médiába gyártani, statisztikák és adatok
  • kommentek pszichológiája
  • canva és grafikai programok használata, vizuális látásmód
  • webszerkesztés, WordPress használata
  • pitch – hogy szólaljunk meg egy megbeszélésen?
  • vita és érveléstechnika
  • írásgyakorlatok: poszt, cikk, sajtóközlemény, interjú
  • etikus marketing, szakmaetikai kérdések
  • Tiktok használata – videószerkesztéstől a hirdetésen át, CapCut vágóprpgram

KIKET VÁRUNK?

KIK NE JELENTKEZZENEK?

Olyan fiatalokat és idősebbeket, akiket érdekel a színházi háttérmunka, a kommunikációs területek, szeretnének színházakban kommunikációsként elhelyezkedni. Nincs szükség előképzettségre, de nem is kizáró ok.

Akiknek nem fér bele, hogy a munkájuk mellett hétvégente tanuljanak. Fél éven át majdnem minden szombaton oktatás van. Vannak házi feladatok, hiszen a képzés gyakorlati.

Fontos, hogy nem művészképzésről van szó. Tehát aki rendező, vagy színész szeretne lenni, ne erre a képzésre jelentkezzen.

KÉPZÉS INDULÁSA: 2025. január 11. szombat

KÉPZÉS VÉGE: 2025. június 14. szombat

SZEMESZTEREK SZÁMA: 1

ÖSSZÓRASZÁM: 150 óra

HETI ÓRASZÁM: 6

OKTATÁSI NAPOK: szombat

HALLGATÓK SZÁMA: min. 12-max. 20

TANDÍJ: bruttó 320.000 Ft (fizethető egyben, két részletben, vagy havonta, 6 részletben)

KÉPZÉS HELYSZÍNE: CEU, Nádor u. 15., V. kerület

A FELVÉTELI: írásbeli, a jelentkezési lapon feladatok vannak, ez alapján döntünk a jelentkezési határidő után.

A képzés 12 fő alatt nem indul el.

 

ÓRAREND: szombat

1-2. tanóra – 10.00-11.30

3-4. tanóra – 11.45 – 13.15

ebédszünet – 13.15 – 14.00

5-6. tanóra – 14.00 – 15.30

OKTATÁSI NAPOK:

január 11., 18., 25., február 1., 8., 15., 22., március 1., 8., 22., 29., április 5., 12., 26., május 3., 10., 24., 31., június 7., 14.

JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ: DECEMBER 28. ÉJFÉL

AZ OKTATÓK

DR. BÍRÓ ÁRPÁD LEVENTE

egyetemi tanulmányait a kolozsvári Babeș–Bolyai Tudományegyetemen végezte, doktori kutatási témája az erdélyi magyar kulturális intézmények nevelési programjainak kommunikációs hatása volt. A nagyváradi Szigligeti Színház irodalmi titkáraként tevékenyen részt vett a HolnapUtán, az Infinite Dance és a Fux Fesztiválok szervezésében, zsűrizett drámapályázatot, könyvet írt a nagyváradi művészi bábjátszás történetéről, a Nagyvárad Táncegyüttes  jubileumi kötetét szerkesztette. Kezdeményezésére készült el a nagyváradi fókuszú Philther-tanulmánykötet, amelyben három írása is megjelent. 2022-től a budapesti Örkény István Színház kommunikációs és marketingvezetőjeként dolgozik. 

Fotó: Horváth Judit

VESZPRÉMI JUDIT

egyetemi diplomáját Veszprémben szerezte színháztudomány szakon, később grafikusi és pedagógiai szakvizsgát is tett. Színházi pályafutását jegyszedőként kezdte a Bárka Színházban, végigjárta a szamárlétrát: volt jegypénztáros, majd rendezőasszisztens, ügyelő. Később a Stúdió K színházban művészeti titkár és asszisztens, az Új Színházban művészeti főtitkár. Kommunikációsként a Radnóti Színházban kezdett el dolgozni, azokban az időkben, amikor éppen még csak ismerkedtünk a Facebookkal. Innen hosszú évekre az Örkény Színházba ment, majd nyugalomra vágyva szerződött a Színház- és Filmművészeti Egyetemre kommunikációs vezetőként. Pár hónap után a modellváltás és az egyetemfoglalás közepén találta magát. Innen a Freeszfére vezetett az út, ahol jelenleg ügyvezető igazgatóként dolgozik. Három kommunikációs osztályt vitt már végig osztályvezetőként, ezek tapasztalatait is beépítve a képzésbe.

Fotó: Gordon Eszter

VÁRKONYI JUDIT

2017-ig több mint tíz éven át a Magyar Állami Operaház, majd hét évig a Játékszín sajtófőnöke volt, a 2024/2025-ös évadtól átvette az Óbudai Társaskör PR-feladatait. 2017-ben szakmai partnerével a Budapest Bár zenekar sajtókommunikációjáért felelt, 2019-ben az I. Roby Lakatos Nemzetközi Improvizációs Hegedűverseny sajtófőnöki feladatait látta el.
Négy opera témájú portrékönyv szerzője, az első kettőt az Európa Kiadó adta ki. Kalandárium című irodalmi határidőnaplói Török Eszter illusztrációival 2018-ban és ’19-ben jelentek meg.
Prózáit az Élet és Irodalom közli, interjúit és koncertbeszámolóit a Fidelio, publikál az Óbudai Anziksz kulturális magazinban. Első regénye – Vénusz virrasztása – a zaklatáson túl – a Helikon Kiadó gondozásában jelent meg 2020 októberében. Következő kötetét 2025 szeptemberében mutatják be.
Az elmúlt hét évben a Werk Akadémia komolyzenei menedzser képzésén és a Kortárs PR 4K-Képzésén tartott szakmai előadásokat.

HELYES GEORGINA

Színészként kezdte pályafutását, majd a kulturális kommunikáció világában találta meg a hivatását. Saját kulturális weboldalt indított, újságíróként dolgozik, és kulturális projektek kommunikációjával, valamint marketing- és kommunikációs stratégiák kialakításával foglalkozik. A kultúra értékeinek közvetítésében kiemelt szerepet tulajdonít a modern kommunikációs eszközök és platformok alkalmazásának. A Freeszfén induló kurzusán a legfrissebb trendekről és gyakorlati eszközökről tanít, a TikTok kommunikációjától az AI-alapú megoldásokig. Az inspiráló és gyakorlatias tudás átadásával segíti a hallgatókat, hogy sikeresen alkalmazzák a digitális világ eszközeit kulturális projektjeikben.

ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK A FREESZFE KÉPZÉSEIRŐL:

Képzéseink a felnőttképzési törvény hatálya alatt valósulnak meg. A Freeszfe Egyesület felnőttképzési száma: B/2021/001498

A képzés elvégzése után a hallgatók Tanúsítványt kapnak. Nem diplomás képzés!

A tandíjat többféleképpen lehet fizetni: vagy egyben, január 20-ig, vagy két részletben (január 20., március 30.), vagy havonta, minden hónap 20-ig, vagy havi részletekben.

További kérdésekben az oktatas@freeszfe.hu címen kereshetnek minket.